Reklamné bannery, ktoré fungujú. Ako by mali vyzerať?

Pri surfovaní na webe ste sa s reklamnými bannermi už určite stretli. O čo vlastne ide? Je to grafický typ internetovej reklamy. Zvyčajne sa jedná o obrázok alebo animáciu obdĺžnikového tvaru. Veď už aj samotný preklad z angličtiny hovorí o tom, že reklamný banner je vlastne reklamný prápor, či transparent. Tomu teda zodpovedá aj jeho tvar. Ako by mali kvalitné reklamné bannery vyzerať?

Ako tvoriť kvalitné reklamné bannery

Úlohou reklamných bannerov je, ako inak, v prvom rade zaujať a následne aj vyprovokovať k akcii. Tomu by mal zodpovedať aj ich vizuál. Reklamné bannery totiž v žiadnom prípade nesmú byť len prúžky, ktoré zakrývajú stránku a užívatelia ich ignorujú! Takže ako by mal vyzerať kvalitný reklamný banner?

  • Jednoduchosť. Reklamný banner by nemal byť prekombinovaný a takpovediac prepchatý rôznymi obrázkami, či kopou textu. Pred prehnanou kreativitou radšej v prípade bannerov uprednostnite jednoduchý vzhľad.
  • Jasná správa. Návštevník stránky by mal po prvom zahliadnutí reklamného banneru okamžite pochopiť, na propagáciu čoho je určený. To znamená, že hlavné posolstvo banneru by sa malo objaviť hneď v úvode, ak ide o animáciu.
  • Zaujímavosť. Banner by mal okamžite pritiahnuť pozornosť. V najlepšom prípade tak, aby mal návštevník stránky chuť naňho kliknúť.
  • Prehľadnosť. Hlavná správa, či posolstvo, by malo banneru dominovať. Musí proste udrieť do očí. To isté platí aj pre logo, ktoré by malo mať na banneroch viditeľné miesto.

Kam umiestniť reklamné bannery?

Aj keď bude reklamný banner doslova dokonalý, nemusí fungovať. Ako je to možné? Častou príčinou je práve jeho nesprávne umiestnenie. A to čo sa týka výberu webu, ako aj samotného miesta na konkrétnom webe. V prvom rade je teda potrebné poznať svoju cieľovú skupinu a následne umiestniť reklamné bannery na vhodných weboch, ktoré práve naša cieľová skupina navštevuje. Ak ide napríklad o reklamu na e-shop s tovarom pre záhradkárov, kde inde ju umiestnite lepšie, ako na rôznych fórach a weboch venovaných záhradkárstvu?  A pokiaľ ide o umiestnenie na konkrétnom webe? Platí základné pravidlo. Banner by mal byť viditeľný! Umiestňuje sa teda tak, aby ho návštevník zbadal okamžite po otvorení webu.

 

Pridaj komentár